1 büntetőpont járt Márqueznek

az aragóni elmért féktávért.

A versenyigazgatóság megítélése szerint Honda sokkal inkább hibás Pedrosa bukásáért mint a az eleve merészen versenyző, ez esetben kis hibát is vétő Márquez. Legalább is a büntetések súlyozása ezt mutatja. A Hondától ugyanis elvettek 25 konstruktőri pontot, míg magát Márquezt csak egy büntetőponttal (nem VB ponttal) sújtották. A fiatal tehetségnek így már összesen 3 büntetőpontja van, ami önmagában semmi, mert az első valódi büntetést 4 pontnál kapná:

  • 4 büntetőpont = következő futamon utolsó rajthely
  • 7 büntetőpont = következő futamon box utcai start a mezőny rajtja után
  • 10 büntetőpont = eltiltás egy verseny erejéig
1292299_678239828853137_1810322159_o

most van min gondolkodnia

Hogy a Hondát miért büntették ennyire, arra a  GPspirit facebook oldalán kaptam választ: egyrészt nem élvezett megfelelő védettséget a kis kábel, bár ez magától értetődő, másrészt arra az esetre ha ilyen jellegű hiba következik be akkor az elektronikának át kell állnia biztonsági módba, ami nem történt meg, tehát szoftveres gond is volt.

1383919_532005920201226_713963314_n

felül: ilyen volt
alul: ilyen lett

Hondáék elismerték a hibákat és kívül-belül kijavították.

Azért akadnak páran akik nem elégedettek a Marcra kiszabott 1 büntiponttal, ilyen pl. Lorenzo aki a Maláj nagydíj sajtótájékoztatóján ironikusan azt mondta, hogy szerinte az 1 pont túl sok, sőt inkább jóvá kéne írni neki 1 VB pontot, hogy a fiatalok lássák milyen jó az ha valaki ennyire veszélyesen versenyez és utánozzák őt. Elvégre a show a lényeg, a versenyzők biztonsága nem számít.

Forrás: crash.net

blog comments powered by Disqus