Lotus C-01, a garázsdísz.

Egy újabb limitált példányszámban piacra dobott motor, összesen 100 darabot készítettek belőle. Az angol Lotus márka nevét viseli, akik a motor előállításához nagyban hozzájárultak, de alapvetően a német Kodewa tuning manufaktúra tervezte és gyártotta a gépet. Csak hát ugye ezzel a névvel kevésbé lehetne eladni, hiába lenne a különleges dizájn, a V2 mintegy 200 lóereje és a spéci karbon, titán és a repülőknél használt, acél elemekből álló váz.

Biztos, hogy különleges élmény ezzel a motorral cirkálni, de nem csak a brutális motorerő miatt. A műszaki adatait szemlélve megállapítható az, ami nagyjából első ránézésre is, hogy minden ízében egyedi gépről van szó. Persze tudom, valószínűleg a potenciális vevők nem járnak majd túrázni vagy pályázni egy ilyen motorral, de talán néha -néha kiveszik a gyűjteményből és elviszik egy laza körre, mert:

Egy átlag ezres sportmotor tengelytávolsága 1400 mm. körül van, ehhez a villaszög általában kb. 25°. A Lotus C-01 ennél nagyjából 25 centivel hosszabb, a villaszöge pedig 54°. A hosszú tengelytáv és a tompa villaszög stabillá teszik a motort, a fordulékonyság és a gép reakciójának rovására. Ezt kompenzálja valamelyest a nagyon alacsony has-, és ülésmagasság, hiszen egy átlag sportmotorénál lejjebb van C-01 és pilótája súlypontja. Plusz kanyarban ledöntve egy alacsonyabb motornak jobb a tapadása.

Lotus Motorcyles C-01

A futómű is érdekes, a rugók útja kifejezetten rövid, vélhetően nagyon feszes, ami megint csak javít a motor kanyarvételi tulajdonságain és a motor reakcióján. A tapadáson viszont nem.

A Kodewa mérnökei alaposan megbolygatták a jól megszokott, 21. századi motorépítési szokásokat, itt egy kicsit hozzáadtak, ott egy kicsit elvettek és egy teljesen egyedi műszaki konstrukció született, egy teljesen egyedi külsőbe öltöztetve.

Műszaki szemmel a külsőről egyből a menetszél jut eszembe, arról a sisakvibráció és a szélzaj. Gyakorlatilag 0 a légvédelem. A szervókuplungot leszámítva, nem a kényelem és a praktikum volt az elsődleges szempont: azt hiszem 1200 ccm-vel és 10 liter üzemanyaggal nem megy túl messzire az ember, nagyjából egyik benzinkúttól a másikig.

Ívelt "állkapocs", azaz szervókuplung. Valami ilyen lehet a C-01-ben is. Feladata, hogy váltáskor csökkentse a motor rángatást, ezzel kímélve a blokkot.

Ívelt “állkapocs”, azaz szervókuplung. Valami ilyen lehet a C-01-ben is. Feladata, hogy váltáskor csökkentse a motor rángatást, ezzel kímélve a blokkot.

A motorban  2 év tervezői és fejlesztési munka van, az elkészült termék ára 100,000 €, azaz 30,7 millió Ft. Nem ez az első eset, hogy a meghatározott árral utalnak a limitált darabszámra, vagy fordítva.

Alaptulajdonságok: 75° V elrendezésű, 2 hengeres, 4 ütemű

Hengerűrtartalom: 1,195 ccm    cm³cm³ cm³ cm³ c cm³m³

Furat x Löket: 105mm x 69 mm

Max. teljesítmény: 200 Le

Hűtés: folyadékhűtés

Olajozás: száraz kenés

Váltó: 6 sebességes “jaw-type” váltó

Kuplung: hidraulikus “anti -hopping

Váz: “aero tech” acél, titanium és karbon elelmek

Futómű elöl:
Rugóút elöl: 80 mm
Fék: 2 db. 320 mm tárcsa, négydugattyús féknyergek

Futómű hátul:
Rugóút hátul: 70 mm
Fék: 220 mm tárcsa, kétdugattyús féknyergek

Villaszög / utánfutás: 54° / –

Kerekek:
Elöl: 3.00×19,
Hátul: 6.00×17

Gumi elöl: 120/70 ZR19
Gumi hátul: 190/55 ZR17

Tengelytávolság: 1645±15 mm

Ülésmagasság: 710 mm

Hasmagasság : 90 mm

Tanktérfogat: 10.5 l

Száraz tömeg: 181 kg.

Gyújtás: elektromos

Indítás: elektromos

Asszisztencia: teljesen elektromos motorvezélés


 

blog comments powered by Disqus