Menetpróba: Kawasaki Ninja ZX-6R 636 ABS 2013

A Kawasaki Road Show budapesti állomásán jártunk, ahol kipróbálhattuk többek közt a 2013-as Ninja ZX-6R-t. Ugyan a negyed órás tesztkör nem volt elegendő ahhoz, hogy teljesen magaménak érezzem a motort és kiismerjem töviről-hegyire, de bemutatkozásnak mindenképp megfelelt.

Előzőleg csak annyit tudtam a motorról, amennyit különböző tesztekből olvastam:

  • Elődjeihez, a híresen agresszív ZX-6R-ekhez képest kifejezetten barátságos.
  • Utcán és versenypályán egyaránt jól használható.
  • És úgy egyáltalán a jelenleg hatszázas felhozatalból az egyik legjobb. Mindenféle tesztdíjat elnyert Supersport kategóriában.
    (És magát a Supersport VB-t de az nem érdekes annyira, mert az ott menő gépnek vajmi kevés köze van ahhoz amit teszteltünk.)

Az első dolgom amikor felültem az volt, hogy megkeressem a megfelelő üléspozíciót, amit nem volt egyszerű megtalálni a különleges formájú tank miatt. Egyszerűen nem tudtam úgy helyezni a kezem, hogy ne akadjak bele az üzemanyagtartály oldalába amikor kicsit elfordítom a kormányt, ugyanis van egy kis pukli a tank oldalán. Ez nagyon jó jön lehasalós motorozáskor, versenypályán vagy szerpentinezéskor, amikor az alkar szinte vízszintesen van mert ilyenkor a pukli alja király támasztékot ad belülről. Viszont amikor kicsit felegyenesedve megy az ember akkor néha, főleg a lassabb és éles kanyarokban -ahol nagy kormánymozdulatok kellenek- zavaró.

20140329_112441

Aztán elindultunk és el is feledkeztem a piti problémámról, egyrészt mert másra figyeltem, másrészt mert gyorsan hozzá lehet szokni. Az induláskor elsőre az tűnt fel, hogy a (tankot leszámítva) meglepően kényelmes a motor, nem csak sportmotorokhoz képest, hanem amúgy is. Nem erre számítottam pláne, hogy a Versys után ültem fel a 636-ra. Aztán azt gondoltam, majd elmúlik ez a komfort érzet, de nem múlt.
Egyszerűen jól pozicionálták a kormány-ülés-lábtartó hármast, legalábbis az én 175 centimnek elég jó. Sportosan kényelmes, nagyon eltalálták az üléspozíciót. Komolyan, még kiülni is jó.
Az ülés kifejezetten kicsi és vékony, ránézésre kényelmetlennek tippeltem de a párnázása olyan jól sikerült, hogy önmagában is komfortos. Puha, de mégis jól érzékelhető a popóméterrel (seggel) minden ami a motorral történik.
A markolat viszont -szerintem- nagyon rövid. Nem fért el a gázcsutkán a tenyerem és már 10 perc motorozás után is nyomott a markolat vége. Mondjuk ez is egyéni szoc. prob., lehet venni másik markolatot.

PH000311draws

És akkor ezzel be is fejeztem a gép fikázását, nincs több negatív mondandóm.

Az erőforrás kitűnő: hihetetlen egyenletesen adja le a teljesítményt, nincs egy olyan pont a fordulatszám tartományban ahol megugrana, egyszerűen csak nő és nő az erő ahogy húzom a gázt, mígnem eléri a 131 lóerőt, 14.000-es fordulatnál. Kiszámítható, kezelhető, kategóriájában erős és összességében nagyon jól uralható.
A váltó nagyokat csattan, de nem rángat így ez csak a fülnek zavaró.

A futómű is jól teljesített: bár komoly kanyargásra nem volt lehetőség, annyi azért kiderült, hogy a motor agilis és stabil is. Kitűnően reagált kormánymozdulatokra és sportmotor lévén nagyon jól kezelte az útegyenletlenségeket.
Óriásit harap a fék, azzal finoman kell bánni. Viszont ha az ember egyszer ráérez akkor jól adagolható ez a brutál fékerő. Ki akartam próbálni az ABS-t is de ilyen rövid idő alatt (+konvojban) nem sikerült. Vagy sikerült csak nem vettem észre. A taktika az volt, hogy behúzom a kuplungot és izomból rátaposok a hátsó fékre miközben lágyan kormányozok valamelyik irányba. Egy pillanatra sem éreztem, hogy megcsúszott volna a hátulja pedig ilyenkor azért kicsit ki szokták dobni a farukat. Az első fékkel nem kísérleteztem ilyen durván, most pont nem akartam törött 636-ost venni vagy “csak” motoron okozott kárt perkálni. 🙂

PH000307

Komoly asszisztenciával felszerelt motorról van szó. A ki-be kapcsolható ABS mellett van 3 fokozatú kipörgésgátló (KTRC – Kawasaki Traction Control) és 2 fokozatban állítható motorerő szabályzó. Ezek a kütyük elég biztonságossá teszik a motorozást a 636-ossal, valószínűleg sok olyan bukást kivédenek ahol amúgy a pilóta lenne a hibás. Azzal együtt írom ezt, hogy jómagam nem gondolom, hogy 131 Ló annyira kezelhetetlen lenne, pláne ha ilyen finoman és kiszámíthatóan bújnak elő.

Ezzel a blokkal, vázzal, futóművel és elektronikával a Kawasaki egy nagyon jól terelgethető sportmotort alkotott. Élmény menni vele.

PH000306

Nos, mintegy 11 km után mindössze ennyire sikerült megismerni a motort. Jó volt, megjegyeztem, számot cseréltünk, hátha lesz még randink.
Technikai részletekhez katt a műszaki adatok fülre, ár és értékelés alább látható.

Műszaki adatok - 2013 Kawasaki Ninja ZX-6R 636 ABS

  • Alaptulajdonságok: 4-ütemű, soros négyhengeres
  • Hengerűrtartalom: 636 cm³
  • Szelepvezérlés: DOHC, 16 szelepes
  • Furat x Löket: 67.0 x 45.1 mm
  • Sűrítési arány: 12.9:1
  • Max. teljesítmény:  131 LE (94,1 kW) – 13.500 ford./min-nél
  • Max. teljesítmény Ram Air-rel: 137 LE (98,5 kW) – 13.500 ford./perc
  • Max. forgatónyomaték:  71 Nm – 11.500 ford./min-nél
  • Hűtés: folyadékhűtés
  • Üzemanyag-ellátás: Ø38 mm x 4 (Keihin) ovális pillangószelepekkel
  • Olajozás: Kényszerkenés, nedves karter
  • Váltó: 6-sebességes, kazettás
  • Kuplung: nedves, többtárcsás, kézi
  • Primer hajtás: –
  • Szekunder hajtás: lánc
  • Váz: Sajtolt alumínium hídváz
  • Futómű elöl: 41 mm -es fordított villa top-out rugókkal
  • Állíthatóság: fokozat nélkül állítható nyomó- és húzócsillapítás és teljes mértékben állítható rugóelőfeszítés (0-15 mm)
  • Rugóút elöl: 120 mm
  • Fék: Dupla úszóágyazású 300 mm-es hullámos tárcsák (x t6mm) Dupla, radiális, szembenálló, 4 alumíniumdugattyús féknyereg, 4 fékbetét (Nissin).
  • Futómű hátul: Alsó kapcsolódású Uni Trak gáztöltésű lengéscsillapító, “top-out” rugóval
  • Állíthatóság: fokozat nélkül állítható nyomócsillapítás, 25 fokozatú húzófokozati csillapítás és teljes mértékben állítható rugóelőfeszítés (5,5 – 15,5 mm)
  • Rugóút hátul: 134 mm
  • Fék: 220 mm-es hullámos tárcsa (x t5mm) Egydugattyús féknyereg, alumínium dugattyú (Tokico)
  • Villaszög / utánfutás: 23.5˚ / 101 mm
  • Kormány-elfordulás: 27˚ / 27˚
  • Kerekek: –
  • Gumi elöl: 120/70ZR17M/C (58W)
  • Gumi hátul: 180/55ZR17M/C (73W)
  • Tengelytávolság: 1395 mm
  • Teljes hossz: 2,085 mm
  • Szélesség: 705 mm
  • Magasság: 1,115 mm
  • Ülésmagasság: 830 mm
  • Hasmagasság: 130 mm
  • Tanktérfogat: 17 liter
  • Száraz tömeg: –
  • Menetkész tömeg: 192 kg (194 ABS-szel)
  • Indítás: Elektromos
  • Gyújtás: Digitális
  • Asszisztencia: 
    • 2 fokozatban állítható Power Mode: 1. 80% erő középső fordulatszám tartománytól, 2. teljes erő
    • KTRC: 3 fokozatban állítható kipörgésgátló 
    • kapcsolható ABS

    Ár: 3 790 000

    Kawasaki Ninja ZX-6R 636 ABS

    Kawasaki Ninja ZX-6R 636 ABS
    9.1

    Erőforrás

    10/10

      Kezelhetőség

      10/10

        Felszereltség

        10/10

          Kényelem

          8/10

            Ár/érték

            9/10

              Pro

              • kiegyensúlyozott teljesítményleadás
              • fullos felszereltség
              • kitűnő kezelhetőség
              • nyerő megjelenés

              Kontra

              • a tankforma közúti motorozáskor
              • a markolat állandóan
              • az ára kissé magas, kategóriájában csak a Yamaha drágább.
              • nagy sebességnél picit vibrált a plexi
              blog comments powered by Disqus