A légzsákos bőrruha, amit az Alpinestars tovább fejlesztett.

Láttátok mekkorákat estek a versenyzők Katarban? Itt megnézheted.
És azt is, hogy mindegyik felkelt és lesétált a pályáról?
Ahhoz, hogy megússzanak egy-egy 160 Km/h-nál bekövetkező bukást, a szerencsénél kicsit többre van szükség. A megfelelő eséstechnika mellett high-tech védőfelszerelésekre, amiknek fejlesztésében az Alpinestars élen jár.

Már az előző generációs légzsákos bőrruha is csökkentett a kulcscsonttöréses balesetek számát, köszönhetően a vállat és mellkast is védő berendezésnek. Ez a technika ma már alapfelszereltség a MotoGP-ben, legalábbis aki Dainese vagy Alpinestars bőrben versenyez, annak van ilyen.

Daines-D-Air-Suit

Az Alpinestars tovább lépett, erre a szezonra elkészítettek egy még nagyobb biztonságot nyújtó rendszert.

main-slider-01

Az új berendezés a vállak mellett már az egész hátat, a lengőbordák alatt az oldalt és a csípőt is védi. 3D-s szövéssel készül, nincs benne varrat, így tökéletesen idomul a testhez ha esetleg szükség van rá, addig is észrevétlenül lapul a ruha alatt.

bla

A működése igen bonyolult: szenzorokat helyeztek el a kar és láb részeknél, amik 2 ezredmásodpercenként küldenek jelet a processzor házba, ami a púpban van. A szenzorok lényegében a versenyzőre ható erőket mérik, ha túl nagy erők hatnak a légzsák felfújódik. Igen ám, de ha a versenyző nagy sebességgel átmegy egy puklin vagy a rázókövön, az is nagy erőhatás, ilyenkor mégsem kapcsol a rendszer mert az algoritmus képes kiszámolni, hogy mi számít az adott körülmények között különösön nagy erőhatásnak, vagyis esésnek. Ez az adatelemzés nagyjából 8 ezredmásodpercig tart.

146-1206-04-z+alpinestars+dual-charge-capability

Ha a bukás bekövetkezik, a rendszer egy kis robbantás segítségével nagynyomású, nitrogén alapú gázt szabadít ki a pici a gázpalackból a légzsákba. Rögtön 2 ilyen palack is van, arra az esetre ha a versenyző vissza tud állni és folytatni a futamot.
50 ezredmásodpercig tart amíg a légzsák felfújódik, tehát ha nincs szerencséje a versenyzőnek és pont várni kell 2 ezredet amíg az infót küldd a szenzor, akkor is 60 ezredmásodpercig tart az egész történet. Egy pislogás kb. 300-400 ezred.

2014-motogp-lorenzo-admits-making-a-mistake-before-crashing-in-lap-1-in-qatar-79153-7

Via: sportrider.com, alpinestars.com

blog comments powered by Disqus