Makaó GP ┇ Az igazi utcai verseny

Mert ez tényleg utcán, városi utcákon zajlik. Száguldás és életveszély korlátok és betonfalak között: nincs bukótér, egyszerűen 0 és beláthatatlanok a kanyarok. Úgy megy be a pilóta a fordulóba, hogy nem látja mi vár rá pár méterrel később mert takarja egy fal ami a belső íven van. Meg lehet tanulni fejből a pályát de igazából minden kanyarban ott a rizikó. A Man szigeten legalább valamennyit lát a versenyző abból ahová megy és persze ott sem jó esni de ott néhol van hová kicsúszni. Makaóban nincs és mégis ott versenyeznek minden évben, idén immár 47. alkalommal. Ezúttal volt köztük egy magyar is, Bitter Sándor személyében.

A guiai pálya 6120 méter hosszú, a motoros futam 15 körös.
12-macau

Nyertek itt nagy nevek a múltban, a MotoGP nézőknek Kevin Schwantz lehet ismerős, a Superbike-osoknak Carl Fogarty vagy Ron Haslam (Leon Haslam édesapja) és azok akik követik a Man szigeti motoros eseményeket biztos hallottak már John McGuinness-ről.

Az idei makaói nagydíj egyik érdekessége, hogy 18 hónap kihagyást követően ezen a versenyen tért vissza Ian Hutchinson a Yamaha R1-el és bár az edzéseken nem ő dominált, a kvalifikációt és végül a futamot is megnyerte ami önmagában is nagy teljesítmény, hát még ekkora kényszerpihenő után. Súlyos lábtörése volt, a bal lába sérült és nem sokat tudok a srácról de az biztos, hogy még nem jött helyre 100%-ig mert máskülönben nem kellett volna átrakni a váltót jobb oldalra, a hátsó féket pedig a bal kormánycsutkára. És így nyerte meg a világ egyik, ha nem a legveszélyesebb versenyét. Amúgy is nehéz eldönteni, hogy normális-e aki ilyenen indul, ráadásul aki a leggyorsabban megy és győz, az nyilván nem sokat óvatoskodik. Hutchy pedig a jelek szerint eleve nem 100%-os egészségügyileg. Most akkor őrültek vagy hősök?

Bitti így nyilatkozott a verseny előtt.

Kvalifikáció:

Találtam két videót a kvalifikációkról, érdemes belenézni, hogy lásd milyen amikor falak közt versenyeznek!


Kvali eredmények:

1. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 2m 25.568s
2. Michael Rutter GBR SMT Racing 2m 25.625s
3. John McGuinness GBR Honda TT Legends 2m 27.447s
4. Horst Saiger AUT Saiger-Racing.com 2m 27.601s
5. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW 2m 27.800s
6. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports 2m 28.142s
7. James Storrar GBR DMR Racing 2m 28.437s
8. Didier Grams DEU Heidger-Motorsport.de 2m 28.798s
9. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team 2m 29.320s
10. Dan Kneen GBR Marks Bloom Racing 2m 29.369s
11. Lee Johnston GBR East Coast Racing 2m 30.157s
12. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport 2m 30.160s
13. David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 2m 30.652s
14. Marc Fissette BEL Heidger-Motorsport.de 2m 30.974s
15. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance 2m 31.080s
16. Dan Cooper GBR DMR Racing 2m 31.270s
17. Herve Gantner CHE Penz13.Com BMW Racing Team 2m 32.297s
18. Roman Stamm CHE Team Bolliger Switzerland 2m 33.275s
19. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team 2m 33.374s
20. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing 2m 34.129s
21. Davy Morgan GBR CSC Racing 2m 34.139s
22. Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 2m 34.139s
23. Andre Pires PRT SBK / Incortcar 2m 34.419s
24. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 36.004s
25. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing 2m 36.615s
26. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd 2m 37.080s
27. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports 2m 37.092s
28. Allann-Jon Venter ZAF Quattro Plant Motorsports 2m 37.321s
29. Brian McCormack IRL TAG Racing 2m 38.959s
30. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 39.036s
31. Nuno Caetano PRT KD Team of Portugal 2m 39.241s
32. Brandon Cretu USA Splitlath Redmond Racing 2m 39.332s 

Verseny:

A 32 indulóból 24 ért célba, a futamot egy bukás miatt kellett piros zászlóval megszakítani. Az első körben még John McGuinness volt az élen de hamar elment mellette a Hutchy-Rutter páros akik aztán csatába bonyolódtak az első helyért. Hutchinson az ötödik körben szerezte meg végleg a vezetést, pont a makaói nagymenő Ruttertől vette azt el. Növelte előnyét vagy 2 mp.-re és meg is tartotta a piros zászlóig. Gary Johnson, Bitti csapattársa lett a harmadik. Kész csoda de idén egyik kieső sem sérült meg.

– Összefoglaló kisfilm a nagydíjról

– Ha több időd van, itt a teljes futam

eredmény 2013

Források:
crash.net
facebook.com/bittersandorfanclub
macau.grandprix.gov.mo/cgpm/

blog comments powered by Disqus