A Ducati főnök mondja: az első komoly lépés egy új blokk lesz

2015-re új blokkot készít a Ducati, amit már a valenciai futamot követő teszten ki akarnak próbálni, de Gigi Dall’Igna már addig számos apróbb módosítást óhajt eszközölni a motoron. Ami mondjuk nem lenne baj, mert oké, jó munkához idő kel, de nyolc verseny elteltével még mindig nincs látható jele a fejlődésnek. 

PA1526286

“Az első lépés egy új blokk lesz, ami remélhetőleg elkészül a valenciai tesztig (November – a szerk.). Ez is 90°-os hengerszögű lesz, de valamivel kisebb méretű a mostaninál , ami jobb beállítási lehetőségeket enged meg nekünk, ezáltal hatékonyabban ki tudjuk használni a gumikban rejlő potenciált” – nyilatkozta a Ducati főnök. “Sachsenringen már egy új szoftvert fogunk használni, amit már egyszer kipróbáltunk Barcelonában. Brnoba pedig új idomokat hozunk, mert bár a versenymotorokon nem olyan fontos az aerodinamika mint az F1-ben, de azért itt is van szerepe.”

Cal Crutchlow azt mondta, hogy neki egyáltalán nem fekszik a mostani idomszett, mert ő alacsony, viszont széles testfelépítésű. Szóval reménykedik benne, hogy az új burkolat jobban áll majd neki. Ha már Crutclow – azt rebesgetik, hogy elképzelhető, hogy a Suzukinál folytatja. Erről majd később, egy másik cikkben.

OK_TIN1133

Visszatérve a Desmohoz: a GP14 még mindig Desmodromic szelepvezérlésű, a többi top márka viszont rég pneumatikus szelepvezérlést használ. Az megvan, hogy melyik-melyik?

Desmo

Pneumatikus

Kérdés, hogy meddig ragaszkodik a Ducati ehhez az egyedi megoldáshoz, illetve, hogy tud-e annyit fejleszteni rajta, hogy képes legyen olyan jól teljesíteni a fém alkatrészekből álló rendszer, mint a gázvezérelt. Mert hát akárhogy nézzük, egy légnemű dolognak kb. nincs lendülete, míg a fémnek van.
Korábban Gigi nyilatkozatából kiderült, hogy nem szeretné lecserélni a Desmo rendszert, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy nem csak arról van szó, hogy a Ducati nem akarja elveszíteni utolsó védjegyét.

10440707_804926566208439_4746498218625608459_n

Az elmúlt hétvégén Dovizioso újabb dobogót szerzett a GP14-el, de ezúttal vizes versenyen, így még mindig 2 dobogós helyezést kell gyűjtenie a Ducatinak, hogy elvegyenek tőlük 2 liter üzemanyagot – a többi gyári motor (Honda és Yamaha ) 20 literrel megy – és 3 győzelem begyűjtése esetén nem használhatják az Open kategóriának járó puhább gumit.

A következő MGP futam menetrendje: itt.

blog comments powered by Disqus