Ezt bizony visszahozta Márquez.

Óriási nagyot mentett Brnoban a királykategória tesztjén Marc Márquez. Megcsúszott a Honda első kereke, már a földön volt a srác válla is és a feneke is, gyakorlatilag a földön csúszva húzta a 68°-ig dőlt a motor, és mégis visszatornázta magát. 

 

anigif

Normál esetben függőleges síktól maximum 64°-ig döntik a motort a királykategóriában, így a képek jól szemléltetik, hogy amúgy mennyire határon mennek a versenyzők. Plusz 1-2 fok és bumm, az már a határ túloldala, ahol a fizika törvényei szerint nem lehet megúszni a bukást.

Akkor hogy jött vissza?

Ütközésig jobbra fordította a kormányt és gázt adott. Akkor, amikor talán senki más e földön, ő reflexből gázt adott abban a pillanatban amikor megérezte, hogy az első kerék valamennyire visszanyerte a tapadást. Az nem számított, hogy ő sokkal inkább a földön volt és nem a motoron.

Update: találtam egy, a képekből készített videós rekonstrukciót

Hozzá kell tegyem korábban is láthattunk már hasonlóan szép mentéseket a MGP-ben, nagyon emlékezetes pl. Colin Edwards 2008-as jerezi mutatványa, de annyira veszett helyzetből mint most Marc, még nem nagyon jött ki senki.

Egyébként az eset rémületesen hasonlít Marco Simoncelli végzetes bukására, anno ő is beesett a motor alá. Versenykörülmények között, mondjuk ha Márquez mögött most ment volna valaki, akkor ez az eset is sokkal neccesebb lett volna, mert ha annyira nem is mint megboldogult SuperSic, de Marc is lelassult és letért az ívről amikor elvesztette a tapadást.

Márquez maga utólag így kommentálta az esetet:

68 degrees. How? I don’t know! – Azaz, 68 fok. Hogyan? Nem tudom!

Egyébként Márquez a 2015-ös motorral szenzációs 1. 55,411-es időeredménnyel elsőkét zárt a teszten. A futamon az idei motorral 4. lett,  1.56,163 volt a legjobbja, az időmérőt 1.55,585 nyerte.

 

blog comments powered by Disqus