MotoGP: Le Mans – Multimédiás összefoglaló

Marc Marquez e hétvégén is bombaformában motorozott, a 3. szabadedzés kivételével mindent megnyert. Pedig nem volt könnyű helyzetben a futam első körében, ugyanis visszaesett a 10. helyre, aztán mégis…

Le Mans-ban egyetlen ember volt a versenyig, nevén nevezve Jorge Lorenzo, aki a regnáló világbajnok elé tudott keveredni valamelyik edzésen. Mivel Márquez megint ilyen szinten dominált, könnyen hihettük azt, hogy nagyon simán behúzza idei ötödik futamgyőzelmét, legfeljebb Rossi vagy Lorenzo kicsit megnehezíti dolgát. Végül Lorenzo lett aki nagyon megnehezítette.

A kvalifikáció

forrás: motogp.com

forrás: motogp.com

Márquez pályacsúccsal nyerte az időmérőt, meglepetésre Pol Espargaro lett a második egy remek teljesítménnyel, és Dovizioso a Ducatival pedig harmadik. Hozzá kell tenni, a Factory2 kategóriába tartozó Ducatinak jár egy szett, a sima Factory-énál puhább gumi, ami nagyon jól jön az időmérőn de kevésbé a futamon, mert túl hamar elkopik. Tulajdonképpen mondhatjuk, hogy aki az extra puha szettet használja a kvalifikációra annak az eredménye nem hiteles, mert a versenyen nem fenntartható az a tempó.

10342509_10152426151658966_7224861458030501361_n

Pol Esp., MM93, Dovi

wewewe

Márquez és Doviziso

Az időmérőn még Bradl is lenyomta a gyári Yamahásokat, ugyan csak egy nagyon kicsivel, pedig Rossi Le Mans-ban már egy új vázzal ment, ami állítása szerint jobb a régebbinél. Még egy érdekesség: bár Bautista jól kezdte a hétvégét, a negyedik szabadedzésen és az időmérőn már nem villogott úgy. Aztán a futam végére szépen feljött.

Rajt

Le Mans-ra egyáltalán nem jellemző a kiegyensúlyozott időjárás, de ezúttal gyönyörű, napsütéses időben zajlott végig a francia nagydíj. A versenyen volt pár bukás, de senki nem sérült meg súlyosabban.

Márquez alaposan elrontotta az első kört, a már megszokott dominanciáját egyáltalán nem tükrözte a start után nyújtott teljesítménye.

Dovizioso simán lerajtolta, aztán még hárman elmentek mellette, majd megjött a spanyol vetélytárs Jorge Lorenzo is, aki keményen kifékezte, és ezzel komoly hibába kergette Marcot. A második kanyarban Nicky Hayden bukott, mert Iannone meglökte a kormányát. A regnáló világbajnok, Marc Marquez a verseny után nagyon őszintén elmondta, hogy túlzott magabiztossággal kezdte meg a futamot, szóval a legyőzhetetlenség illúziója volt bénázás oka. Az affér után nem sokáig tétlenkedett, inkább komoly menetelésbe kezdett.

Az első 10 kör

Míg ő 10 körön át sorra előzte az ellenfeleket, Valentino Rossi átvette a vezetést és kiépített egy kicsit több mint fél másodperces előnyt. Közben Andrea Iannone bukásának lehettünk szemtanúi, az olasz versenyző Ducatijának elment az eleje. Ugyan próbálta visszahozni a motort, még a könyökével is, de ez láthatóan most nem sikerült. Lorenzo és Pedrosa látványos szenvedtek a versenyen. Nekik nagyon nem ment Le Mans-ban. Lorenzo egy interjúban az F1-es Vettelhez hasonlította magát, neki sem megy idén, őt is veri a csapattársa. Míg Vettel a az F1 szabályváltozásai, addig Lorenzo az új Bridgestone gumik miatt szenved. Nem érzi úgy a motort az új papucsokon mint tavaly. Emellett 3 kg. plusz testsúllyal kezdte az idényt ami rá nem jellemző, szóval mostanában keményebben edz mint valaha és icipicit ennek már látszik az eredménye, hiszen egyre több időt tölt az élmezőnyben, persze ez az ő elvárásainak még nem felel meg. 1480493_10152064660650811_3392749901883345883_n 10173710_10152020185425811_6354174454200879464_n Ha már F1: Nico Roseberg ellátogatott a versenyre és pózolt mindenkivel. Egy villáminterjúból kiderült, hogy Nem tartja magát nagy motorosnak, annak ellenére, hogy Vespával rohangál otthon. 10347473_715851458471532_7421818564999054450_n Ahogy említettem Pedrosának sem ment a szekér, bár nemrégiben megműtötték, nem ez volt az elsődleges oka a sikertelenségnek. Ő a tapadásra panaszkodott, utóbb így jellemezte a motor viselkedését: “mintha esőben motoroztam volna.” Úgy mesélte, főleg a futam elején volt így, ezért nem tudta keményen nyomni és arra kellett koncentráljon, hogy más motorozással több tapadást szerezzen. Úgy tűnik részsikere azért volt, hiszen a végén feltornázta magát az 5. helyre. Honda MotoGP rider Dani Pedrosa of Spain is seen in his garage before the start of the qualifying of the Spanish Grand Prix in Jerez de la Frontera

MM93 újabb győzelme

Miután 10 kör alatt átverekedte magát a mezőnyön, már csak Rossi állta útját Marc futamgyőzelmének. Pontosabban annyira nem állta, mert hibázott, és az ifjú titán simán megelőzte, Rossinak így esély sem volt visszavágni. Ezen a ponton eldőlt ki nyeri a versenyt, a harmadik helyért viszont még volt izgalom. Az időmérőn remeklő, újonc Pol Espargarót, a nála rutinosabb Bautista, tőle szokatlan de kitűnő motorozással, végül maga mögé utasította Így Alváro Bautista végre felállhatott a dobogóra, ami azért is különleges eredmény, mert ő az egyetlen aki nem Öhlins, hanem Showa felfüggesztést használ, legalábbis a Honda/Yamaha/Ducati trió versenyzői közül. Marquez meglépett , Rossi magabiztos második lett, Bautista 3., de Pol-nak sincs miért szégyenkeznie negyedikként.

fin

A végeredmény. Forrás: MotoGP.com

A tavalyi utolsó versenyt beleszámítva, Márquez zsinórban hatodszor indult pole pozícióból és a mostani futamgyőzelemmel újabb rekordot döntött meg: mind a 21 évével ő a legfiatalabb pilóta aki zsinórban 5 futamgyőzelmet szerzett. Erre utoljára 1997-ben volt példa, akkor Mick Doohannak volt ilyen menetelése, szintén Hondával.

MotoGP-2014-Rnd5-LeMans-Race-MotoGP-Podium-1024x576

Vidámság van

5/5. 5*25=125. Eddig max pontos.

pontok

Potverseny állása 5 futam után

A Ducatisok számra ugyanaz volt a nóta mint eddig, az új gumi repesztettek, annak ellenére, hogy még friss abroncson sem fordul túl jól a motor. Most is, amikor gázt adtak a kanyar közepén, akkor elkezdet kisodródni a gép. Aztán a Desmo hamar felzabálja az abroncsokat és még azt a kis pluszt is elveszítik ami addig volt. Hát így csúszott vissza Dovi az első helyről a nyolcadikra.

A következő verseny Mugelloban lesz, azt beszélik, ha valahol, hát itt van esélye Rossinak megverni Márquezt. Érdekesenk ígérkezik, mindkettőjük kedvenc pályájáról van szó…

 

Források: GPone.com, Crash.net, speedcafe.com, BT Sport, MotoGP.com,Twitter.com, Facebook.com, Youtube.com

blog comments powered by Disqus