MotoGP – Spanyol Nagydíj, a döntő

Ki lesz a bajnok 2013-ban? Lorenzo, az elpusztíthatatlan vagy Márquez, a tehetséges újonc?
1457603_10151729785880811_400680848_nA cikk minden nap frissül, végigköveti a valenciai versenyhétvége legfontosabb eseményeit, híreit és eredményeit. 

Vasárnap – a döntő verseny:

  • Az első sorból Marc Márquez, a vb cím legfőbb várományosa kapta el legkevésbé jól a rajtot, pole-ból indulva harmadikként fordult az első kanyarban. Előtte Jorge lorenzo és Dani Pedrosa kanyarodtak ebben a sorendben, míg mögötte Rossi motorozott de nem sokáig mert Bautista megelőzte őt. A futam elején komoly csata folyt az első helyért, Jorge és Dani is nagyon szeretett volna az élen állni, ilyen hosszú és agresszív oda-vissza előzgetős csatát nemigen lehetett látni idén. Marc nagyon okosan nyugton maradt a harmadik helyen, mögötte a sorrend változatlan a top 5-ben.
    Az öldöklés az élen a tizedik körig tartott amikor Lorenzo erősen meglökte Pedrosát és emiatt mindkettőjük íve eltért az ideálistól, Így Márquez vígan ment el mellettük, de Pedro mellett még Bautista és Rossi is.

    Eseménydús volt ez a kör, Crutchlow ekkor esett ki.
    Egy körrel később Lorenzo visszaelőte Marc-ot aki nem sokat vitatkozott, tudta, hogy most már ráér azzal jövőre, neki csak be kell hoznia a motort valahol a top 4-ben ha Jorge az élen marad.
    19 kör volt hátra amikor a Doktor visszaelőzte Bautistát, eltartott egy darabig mire megkísérelte de akkor elsőre sikerült. Erről jut eszembe Rossi jövőre komoly változtatással próbál meg visszatérni a legjobbak közé, részletek alább. És ugyanebben a körben kiírták, hogy a Lorenzo-Pedrosa esetet meg fogja vizsgálni a versenybíróság a futam után(!) amiről azóta sem hallani sokat, valószínűleg az esetnek nem lesz következménye. [highlight color=”eg. yellow, black”]Egy személyes megjegyzés: A futam után!? Ne már, volt még hátra 19 kör. Az annyi mint 19 x kb. 1,5 perc = 28,5 perc, kis híján fél óra. Ennyi idő nem elég döntést hozni? Nem mert spanyol versenyzőről van szó, ne rontsuk már el a show-t egy áthajtásossal akkor nem lenne izgi, hogy bírják-e nyomást a VB esélyesek.[/highlight]
    Igen már csak ez kérdés maradt hátra ugyanis nem sok minden történt a verseny hátralévő részében. Talán még az volt kérdéses, hogy Pedrosa hányadik helyig tud feljönni, ugyanis nagyon komoly tempóban tört előre és verekedte át magát az előtte lévőkön. Végül második lett mert 4 körrel a vége előtt megelőzte a csapattársát is aki egy laza kézmozdulattal jelezte neki, hogy menjen csak. Marc nem akart semmilyen konfliktust vállalni és mindegy volt neki, hogy  2. vagy 3. lesz. Tökmindegy. Így is-úgy is megnyeri a bajnokságot.
  • Hát így lett ez a befutó sorrendje: 
    befutó

    (Forrás: MotoGP.com)

     

  •  A futam után Pedrosa azt mondta többször is összeértek, míg Lorenzo azt, hogy csak egyszer de akkor nagyon és csak véletlen. Egyébként Lorenzo nyilatkozatából kiderül, hogy szánt-szándékkal próbálta lassítani a verseny tempóját ugyanis a jobbik motorja tönkrement így kénytelen volt egy lassabbat használni a versenyen. A taktika az volt, hogy feltart mindenkit, levédi az íveket aztán a verseny végén lesz ami lesz, csak senki ne húzzon el addig. (Forrás: crash.net)
    • Márquez Nyilatkozata a verseny után:
      “Nagyon büszkék vagyunk az első MotoGP szezonunkra. Egy álom vált valóra a bajnokság megnyerésével ráadásul korábban mint vártuk. Köszönettel tartozunk a Hondának a csapatomnak és mindenkinek aki segített nekem. Szeretném kiélvezni ezt a pillanatot.” A futammal kapcsolatban ezt mondta: “Az első 10 körben kicsit ideges és merev voltam a motoron. Nem tudtam a szokásos stílusomban menni mert Jorge és Dani ott harcoltak és ennyi szurkoló előtt nehéz harmadik helyen várakozni. Valami azt súgta nekem: küzdened kell. Akárhogy is, nyugodt maradtam és megértettem, hogy a bajnokság sokkal fontosabb egy versenynél még ha hazai közönség előtt is zajlik az. Miután Jorge és Dani szélesen fordultak az első helyen találtam magam, aztán amikor hallottam Jorge motorját azt gondoltam ‘OK, te mész elsőnek’ mert láttam milyen keményen harcolt ma, de ez nem az én csatám volt vele. Elég sok versenyünk lesz még a jövőben. Úgy éreztem ez életem leghosszabb versenye volt. Az utolsó körben kiváltképp óvatosan mentem. Nem sokat adtam ki magamból ma a versenyen de így is harmadik lettem.” (Forrás: crash.net)
  • Képek a hétvégéről:
  • A pontverseny végleges állása 2013-ban
  • (Forrás: motogp.com)

    (Forrás: motogp.com)

  • Pár infó az ifjú világbajnokról:
  1. Új rekordot állított fel: ő lett a legfiatalabb királykategóriás bajnok a maga 20 évével és 266 napjával. Előtte Freddie Spencer tartotta ezt  a rekordot, szintén Hondával ért fel a csúcsra még anno 1983-ban.
  2. Márquez a negyedik olyan versenyző  a MotoGP 65 éves történelmében aki 3 különböző kategóriában is világbajnok lett így arra a rövid listára iratkozott fel amin eddig csak Mike Hailwood, Phil Read és Valentino Rossi voltak.
  3. Marc 16-szor végzett dobogón 2013-ban ilyet sem csinált még újonc a királykategóriában.
  4. 9 pole pozícója volt idén, ez is egyedülálló újoncként.
  5. Az idei második futamon (Austinban) aratott győzelmével ő lett a legfiatalabb futamgyőztes és ugyanezen a versenyen a legfiatalabb első rajthelyes. Ezeket a rekordokat Freddie Spencer tartotta eddig csak még korábbról 1982-ből.
  6. 334 pontott gyűjtött, ennyit senki nem ért el még újoncként a királykategóriában.

 

 

Szombat – hírek, nyilatkozatok, szabadedzések és időmérő:

  • Márquez nyerte a 3. szabadedzést körrekorddal(!), majd az időmérőn (Q2) képes volt még faragni a legjobbjából, így 1 nap alatt két rekordot(!!) produkált. Nem is érdemes szavakat keresni rá, hogy milyen jó a srác, beszéljen helyettem ez a videó.
  • A 4. edzést Lorenzo vitte, viszont ahogy az a képen is látható a köridők ekkor elmaradtak az eddigi legjobbaktól mert ez a tréning teljesen tét nélküli volt. Az első 3 szabadedzés összesített eredményei alapján már kiderült melyik 10 pilóta került be a Q2-be, így nem kockáztattak nagyot a versenyzők. Azt is meg kell jegyezni azonban, hogy az időmérőn Lorenzo sokat küszködött Yamahájával. A hírek szerint a hátsó fék nem működött rendesen, először próbálták megjavítani de aztán inkább a tartalék motorján fejezte be a Q2-t, majd 3,5 tizedmásodperccel lemaradva a második helyen.
    Lorenzo egyébként elég lazán és hideg fejjel kezeli a nehéz helyzetet, így nyilatkozott: “Teljesen jól érzem magam. Nincs rajtam nyomás, mert nincs mit veszítenem. A második  hely a bajnokságban már megvan, szóval már csak annyit tehetek, hogy megpróbálom megnyerni a versenyt aztán meglátjuk Marc hányadikként végez.”

    valencia időmérő

    (forrás: motogp.com)

    Továbbra is Marc és Jorge a leggyorsabbak, és továbbra is kicsi a különbség köztük. Ez egyre izgalmasabb 😀

  • Márquez kapta a BMW M-et, ami a legjobb kvalifikálónak jár. Kilenc rajtelsőséget és további hat első soros indulási lehetőséget kiharcolva összesen 376 pontot gyűjtött a kvalifikációs pontversenyben. Mögötte 56 ponttal lemaradva Lorenzo végzett ebben az értékelésben és Crutchlow lett a harmadik 274 ponttal. Marc jutalma egy vadi új BMW M6 Coupé.

    (kép: motogp.com)

    (kép: motogp.com)

  •  Az NGM Forward Racing, ahol most Colin Edwards versenyez, jövőre két versenyzősre csapattá bővül. Edwards marad és jön mellé Aleix Espargaro. Yamaha blokkos és FTR vázas motort fognak használni ami a MotoGP-n belüli új, “nyílt” kategória szabályai szerint indítanak majd. Nagyobb tank, több blokk egy szezonra mint egy prototípusnak, Magneti Marelli elektronika… Ez azért érdekes mert a motor amit vesznek a Yamahától majd, az egy pneumatikus szelepvezérlésű, ízig -vérig prototípus blokk. És akkor míg a prototípus Yamaha motorok 6-ot, a nyílt kategóriás Yamaha-FTR motorok, több blokkot fogyaszthatnak? Ezek szerint elképzelhető, hogy az NGM Forward Racig team a nagyobb teljesítmény a tartósság ellenében elvvel és a több üzemanyaggal több lóerőt passzíroz ki majd a Yamaha blokkból mint mondjuk a gyári Yamaha? Hmm.
    Nem sokára kiderül, mert az új motort három napig fogják tesztelni Valenciában.
    aleix-espargaro-aspar-motogp-ejerz-test-41
  • És még mindig készülnek a jobbnál-jobb videók a hétvégéről, megtekintés a MotoGP Youtube csatornáján a legutóbbi tevékenységek között.

Péntek – ez történt eddig:

  • Márquez megnyerte mindkét pénteki szabadedzést
  • Eközben Lorenzo egyszer második lett, a következőn harmadik
    péntek edzések

    Forrás: motogp.com

    A különbségek a döntősök közt kicsik, eddig izgalmasnak ígérkezik a hétvége 🙂

  • Rossi megszakítja az együttműködést a főszerelőjével, Jeremy Burgess-szel közvetlen a valenciai futam után:
    Nem várt hír, 2000 óta dolgoznak együtt, az ausztrál zseni 9 VB címhez(!!) segítette Valentinót és többek közt Mick Doohannel is dolgozott, szóval nagy név a paddockban. Hogy ki jön helyette azt nem tudni mert Rossi még nem találta ki. Update/frissítés: azóta ez is kiderült Silvano Garbusera lesz az.
    jb vr
    Nyilatkozatából kiderül, hogy nem érzelmi alapú a döntés, csupán logikai: jelen állás szerint “a doktor” a szerződése lejárta után (2014 vége) szeretne hosszabbítani újabb két évet a Yamahával, míg Burgess már inkább nyugdíjba menne. Plusz Rossinak most nem megy a szekér annyira mint szeretné de nem akarja feladni így mindent elkövet, még egy ilyen nehéz döntést is bevállal hátha ennek hála jobban mennek majd a dolgok. Rossi jövő évi terve, hogy kiderítse nagyjából a 6.-7. futamig azt, hogy az új emberével ott lehet-e még harcban a címért, ha igen akkor marad még két évet (2015-’16). (Forrás: GPone.com)
  • A Honda bemutatta a jövő évi “CRT” motorját, az RCV1000R-t. Vagy nem CRT, hanem produkciós motor. Mindegy hogy hívják, nem protoípus, tehát valószínűleg a legtöbb pályán normál körülmények között nem rúg labdába. Viszont jól néz ki, íme néhány kép:↓↓ Azért kívánjunk sok sikert Hayden-nek az újabb Hondás kalandhoz, merthogy 2014-ben ilyennel megy az Aspar csapat színeiben. (A képeket a HRC Facebook oldala tette közzé.)
  • És végül érdemes egy pillantást vetni a MotoGP Youtube csatornájára mert folyamatosan ontják a Márquez-Lorenzo párharcra kihegyezett videókat. Ez az egyik kedvencem: katt.
blog comments powered by Disqus