MotoGP teszt, Phillip Island – Ausztrália. A lényeg itt van.

Mármint a MotoGP lényege: a Yamaha, a Honda és a Ducati versenyzői, kivéve Márquezt aki még mindig gyógyulgat. Ők azért vannak itt, mert a Bridgestone (a MotoGP hivatalos gumibeszállítója) megkérte őket -megelőzendő a tavalyi Ausztrál incidenst-, hogy inkább itt teszteljenek és ne Katarban. Történt ugyanis, hogy a múltkori Ausztrál nagydíjon a legkeményebb gumikeverék sem bírta 10-12 körnél tovább az újraaszfaltozott és ezáltal meglehetősen tapadós pályán. Ugyanígy járt a Moto2 is, csak ott Dunlop van, hát ez a gumigyártó is eljött most Phillip Island-ra néhány Moto2-es csapattal. Mindenki hozott egy csomó különböző keveréket és a csapatok szépen sorban kipróbálgatják őket. Viszont így van egy kis gond a teszt kiértékelése szempontjából, hiszen azt nem lehet pontosan tudni, hogy az egyes csapatok mikor melyik abroncsot használták. A legsokatmondóbb adat a teszt összesített eredménye lesz a harmadik napon, addig is fogadjátok szeretettel a beszámolót:

Kombinált eredmény1654829_735846606449769_148500685_o

  • Lorenzo végig vezette a tesztet, úgy tűnik megtalálták a helyes  utat. Az eredmények magukért beszélnek, a Ducatinak csökkent  lemaradása a Factory motorokkal szemben, éppen ezért érdekesebb most

ami pályán kívül zajlik:
Egy, a Dorna főfejese, Carmelo Ezpeleta által adott interjúból kiderült, hogy a szervezők már most azon gondolkoznak, hogy az első futamok végkimenetelétől függően létrehoznak -tulajdonképpen a Ducatinak- egy “Factory 2” kategóriát. Ez afféle reflexszerű válasz a Dornától a Ducati ügyeskedéseire. Ebben a kategóriában Az Opennél kevesebb üzemanyag, kevesebb motorblokkcsere lenne és kit tudja még mi lenne kevesebb, már én sem tudom követni, annyira megbonyolították az idei évre. Pont ezt használják ki a csapatok, erre a szervezők megint megcsűrcsavarják a szabályzatot.

3. Nap1939983_713956291969153_462623236_o

  • Hosszabb etapokat teljesítettek ma a versenyzők, hogy meggyőződjenek a gumik tartósságáról.
  • Többnyire elégedettek voltak a pilóták, mind a gumikkal, mind motorjaikkal és a saját teljesítményükkel is. Egyedül Crutchlow alatt esett szét az első abroncs versenyszimuláció közben, a 18. körében.

Pályán kívül:
A Movistar visszatér a MotoGP-be méghozzá a Yamaha névadó szponzoraként. A spanyol telekommunikációs cég 5 éves szerződést kötött a hangvillásokkal és ezzel egy időben a Dorna-val is, merthogy saját Movistar nevű tévécsatornájukon 5 évig közvetítik majd a nagydíjakat.  1904088_10152260171318966_238487620_n 2. nap1913354_713451472019635_988708247_o

  • Lorenzonak továbbra is elég gyors, ráadásul ma kipróbálhatott egy új idomot amit nagyobb légbeömlővel és a jobb aerodinamika jegyében terveztek.1795864_10151946482365811_1279671593_o

1. nap1606522_712919115406204_907907320_o

  • Lorenzonak itt láthatóan jobban megy mint Sepangban.
  • A Ducati pedig óriásit fejlődött. Már a második sepangi teszten kezdtel feljönni, de mostanra egyértelmű lett. Pedig a Bridgestone nem hozta el az Open kategóriának szánt puhább gumikat, így a Ducati is ugyanazokat használja mint a többi gyártó.  
  • Ráadásul szegény Dovi lázzal küszködve teljesítette a napot, ehhez képest nem is nagy a lemaradása.

A pályán kívül:
Azért fúrják egymást a csapatok rendesen. Tiszta Forma1:

Livio Suppo, a Honda kommunikációs embere: “a Ducati azután jelentette be az Open kategóriára való váltását, hogy a Magnati-Marelli frissítette a szoftverét egy jóval kifinomultabb verzióra.”

A jelek szerint nem tetszik a Hondának, hogy a Ducati masszívan kihasználja az új kategória adta lehetőségeket. Érveltek még azzal is, hogy az Open-t a költségek csökkentése érdekében hozták létre, de (többek közt) a folyamatos motorfejlesztés -amit az új kategória lehetővé tesz- nem ezt szolgálja. Érdekes, hogy a Yamaha nem fejezte ki aggodalmát, hiszen azért ők is elég ügyesen berakták az FTR burkolatú M1-be a Magneti-Marelli  elektronikát. Szinte biztos, hogy Aleix Espargaro ott lesz élbolyban, amikor is az eredeti terveknek megfelelően a többi csapat elmegy Katarba tesztelni március 7-9-ig.

Egy jó kis képgyűjtemény a gyönyörű ausztrál pályán zajló eseményekről, szeretettel.

források: GPOne.com, Crash.net, MotoGP.com, facebook.com

blog comments powered by Disqus