Rossit lenyűgözte Aleix Espargaro és motorja teljesítménye

A Doktor már régóta érvel amellett, hogy több üzemanyagot és kevesebb elektronikát használjanak a GP-ben.

Ez meg is fog történni 2014-ben a nyílt kategóriában, ahol kevésbé kifinomult szoftvert használnak majd a motorvezérlőben, de 4 literrel több üzemanyag áll rendelkezésre a futamra, mint a MotoGP osztályban. 

Eközben Rossi és többi gyári motoros a tavalyihoz képest egy literrel kevesebbel, azaz 20 literrel indulhat, de gyári szoftverrel szerelt motorvezérlővel.

Az 2014-es Yamahák a MotoGP-ben. Az utolsó kettő nyílt kategóriás, FTR vázzal

Az 2014-es Yamahák a MotoGP-ben. Az utolsó kettő nyílt kategóriás, FTR vázzal

A sepangi teszt végén, amikorra A. Espargaro megszerezte a nagyon meglepő negyedik helyet, a crash.net megkérte Valentinót, hogy mondja el véleményét az új, nyílt kategóriás motorok teljesítményéről.

“Azt gondolom, hogy a nyílt osztályban rejlő potenciál nagyon is lenyűgöző. Espargaro a versenyszimulációkor is nagyon gyors volt.” felelte Rossi, aztán tovább méltatta Aleix teljesítményét is. “De ez főleg az ő (A. Espargaro, a szerk.) eredménye, szóval nagyon jó formában van és képes volt elvinni a motort a határig.”
“A több üzemanyag és kevesebb elektronika jó ötlet, mindenkinek ez kellene!”

Arra a kérdésre, hogy kipróbálná-e a nyílt kategóriás Yamahát, ezt felelte:

“Jól érzem magam a mostani motoromon, de jól jönne bele 24 liter!” 🙂

Rossi, aki 2010 óta tavaly nyert először versenyt, második  lett a sepangi teszten 2 tizeddel lemaradva a regnáló bajnok Marc Márqueztől.

blog comments powered by Disqus