Sepang, MotoGP teszt 2014

Röviden: Márquez tovább menetel, Rossi felkapaszkodófélben, a Ducati pedig infót gyűjt hogy eldöntse melyik kategóriában induljon egyáltalán. 

Bővebben:
Először is, íme a három nap kombinált eredménye: sepang eredmény

Marc Márquez uralta mindhárom napot amíg a teszt tartott és megfutotta a még nem hivatalos pályacsúcsot is, ami eddig Casey Stoner nevéhez fűződött. Ha tetszik, ha nem, ott folytatja ahol tavaly abbahagyta. Nem úgy Rossi, akinek határozottan sokkal jobban indul a szezonja mint tavaly. Köridőket tekintve végig ott loholt Márquez mögött ráadásul nem is sokkal lemaradva és mindhárom nap a csapattársa előtt végzett, ilyet sem láttunk egy ideje. Lehet, hogy bejön a főmérnökváltás? Nem mellesleg jó eljátszani a gondolattal, hogy ha így marad  az állás, két ilyen nagy küzdővel az élen, akkor mekkora nagy csatákat láthatunk majd. De ez még bőven a jövő zenéje.

Meglepetés eredmény is van, Aleix Espargaro az FTR vázzal és Yamaha prototípus blokkal negyedik lett, azon kevesek közé tartozik aki 2 perc alá szorították köridejüket. Úgy tűnik a szabályváltoztatásokkal elkezdték végre összefésülni a mezőnyt ami mindenképpen jó a show és az egyenlőbb esélyek szempontjából.
A Ducatinál pedig pont  a szabályváltoztatások miatt töpreng az új fő-főnök, Gigi Dall’Igna, hogy nyílt vagy MotoGP kategóriában indítsa-e a Desmokat. Ugyanis most úgy van, hogy MotoGP osztályban ötször lehet blokkot cserélni a szezonban és mindegyik csapatnak azt a 6 blokkot kell használnia amivel elkezdi az évet. Ezzel befagyasztják a fejlesztéseket ami a Ducatinak nem jó hiszen fejlődniük kell. Emellett a csak 20 liter üzemanyagot használhatnának a versenyen viszont saját szoftvert tehetnének az immáron egységes motorvezérlő egységbe.
A nyílt kategóriában 12 blokkot enged használni a szabályzat, itt van lehetőség fejleszteni a motort szezon közben, 24 liter üzemanyag áll rendelkezésre a futamra, cserébe az egységes motorvezérlő mellett egységes szoftvert is kényszerül használni az aki ebben indul. És a bónusz, puhább keverékű hátsó gumit kapnak a nyílt kategóriások. Nehéz kérdés…

És még egy érdekesség erről a tesztről: most próbálták ki először azt a műszerfalba épített jelzőrendszert amivel külön-külön tudják informálni a pilótákat. Lényegében modernizálják a zászlós jelrendszert, most már a műszerfalról fognak tájékozódni a versenyzők a fekete, a piros, a fekete-narancs (műszaki probléma) zászlókról és két büntető jelzésről is. Az egyik az áthajtásos bünti, a másik pedig akkor világít, ha sárga zászló alatt előzött és ezért vissza kell adni a egy pozíciót. Később a többi zászlót is digitalizálják, nem hiába, ez már a 21. század.
Ja és még egy érdekesség, itt volt a Suzuki is, próbálgatják a prototípus motorjukat csak annyira utolsók lettek, hogy szinte észre sem lehetett venni őket. Nem baj, bőven van még idő, hogy felkészüljenek a nagy 2015-ös visszatérésre. Szinte biztos, hogy DePuniet lesz az egyik versenyzőjük és sokan gondolják, hogy Rossit szeretnék a másik pilótájuknak.

blog comments powered by Disqus