Motoros újságírók köröztek a Superbike ZX 10-R-el. Amelyikkel Sykes vb-t nyert.

Népszerű külföldi motoros magazinok híres írói pattanhattak fel az idei Superbike Kawasaki Ninja ZX-10R-re. A 14 szerencsés Jerez-ben próbálhatta ki a masinát pár órával azután, hogy Tom Sykes a Kawasaki Racing Team-mel világbajnok lett.
Mind a 14 motorosnak 2 x 5 kör állt a rendelkezésére, hogy ráérezzen a gépre. A Kawasaki megkért közülük pár embert, hogy ossza meg velük gondolataikat és benyomásaikat a motorral kapcsolatban. Ezek a nyilatkozatok, vélemények egytől-egyig nagyon nagy tapasztalattal bíró motorosoktól származnak. Mindegyikük a saját szemszögéből nézve osztja meg gondolatait, így a nyilatkozatok kicsit különböznek de pont ez benne az érdekes.

Michael Neeves, MCN, Egyesült Királyság
“A legmeglepőbb a motorral kapcsolatban (azon kívül, hogy eszetlenül gyors) hogy elég barátságos. Nagyon jól irányítható, komfortosan motorozható és kitűnő a gézreakciója. Vérbeli gyári versenymotor. Jelenleg ez a legjobb Superbike gép és ezt érezni is rajta.”

Alex Medina, Solo Moto, Spanyolország
“Úgy gondolom 2011 és ’12 közt több változtatás volt a motoron, de most  még könnyebb motorozni vele mint tavaly és a legfontosabb fejlődés az elektronika terén következett be. Nem vagyok versenyző de futómű alattam is szépen dolgozik és ez azért jó mert ezekkel a típusú motorokkal nehéz jól menni. A nagy különbség az első és a második sebességfokozat közt volt. Tomnak (Sykes) nagyon agresszív stílusa van és az elektronika keményen aládolgozik a kanyarbejáratokon. A boxban azt mondták nekem, hogy ha gázadáskor működésre akarom bírni a kipörgésgátlót akkor előtte a kanyarban is nagy sebességgel és agresszíven kell menjek. A motort úgy tervezték, hogy keményen fékezzenek vele, gyorsan forduljon és menjen ki a kanyarból, függőleges helyzetben már teli gázon. Nekem ez a motorerő őrületes, ahogy a fékerő is de mégis könnyeden lehet motorozni. Tom nagyon keményen fékez és ezért minél keményebben fékezel annál  jobban működik a motor.”

Andy Bildel, Motorrad, Németország
“Lenyűgöző a motor, én magam nem számítottam rá, hogy ilyen erős a magas fordulatszám tartományban is. Tudom, hogy ez egy Superbike gép de akkor is durvább mint képzeltem és ahogy pörög tovább 12000-es fordulat felett az lenyűgöző. Nehéz koncentrálni a fordulatszám leszabályzóra egyfolytában. Nagyon gyors a gép és a kezelhetősége elképesztő. Amikor felengeded a féket a kanyarban, a motor eleje gyönyörűen adja  a visszajelzéseket. Ezt a gépet Superbike technikával kell megülni, nem az én Supersport stílusommal. Nehéz bármi rosszat mondani a motorról. Ismerem az utcai változatát és tudom róla, hogy az nagyon jól kezelhető, de ez még jobb. Ha bármi rosszat mondhatok a motorról az az, hogy na ez a gép, ez aztán közli veled, hogy túl lassú vagy! Azt mondja: nyomjad, nyomjad és minél jobban nyomod annál jobb válaszokat, visszajelzéseket kapsz tőle.”

Bradley Adams, Sport Rider Magazine, USA
“Ez az első alkalom, hogy ilyen technikán ülök és azt kell mondjam ehhez még csak hasonlót sem tapasztaltam. Leginkább arra számítottam, hogy befosok a motoron, annak lenyűgöző erejétől. Valószínűleg 10%-ot sem tudtam kihozni a gépből, ugyanakkor az azért kiderült, hogy igazán engedelmes, jól kezelhető motor. Nem is olyan túlzottan ijesztő mint azt gondoltam. Persze azért amikor a hátsó egyenesben teli gázon megyek lefelé az kicsit figyelős! De összességében sokkal kellemesebb mint amire számítottam ami a bizonyossága annak, hogy nagyon jó munkát végzett a Kawasaki és egy simán, jól vezethető motort tudott adni Sykes-nak. Előnye még a jó kezelhetőségnek, hogy amikor az ember és a gumik is megfáradnak a verseny végére, még akkor is jól viselkedik a moci. Nagyon nagy élmény volt!”

Josep Rojas, egykori Endurance versenyző, Spanyolország
“Komoly potenciál van a motorban, a fék és a blokk is fantasztikus. A fékek keményen fognak de könnyű őket használni. A legfontosabb amikor kimész egy kanyarból, hogy ügyelni kell a gázadásra mert könnyen egy kerékre áll a gép viszont az egyenesekben piszok gyors. Nagyon magas fordulatszámra nagyon gyorsan pörög fel szóval vissza kellett fognom a gyors gázadásból kicsit.”

Forrás: kawasaki-racingteam.eu

blog comments powered by Disqus