Baleset, baleset, baleset… Indul a szezon, velünk van tele a híradó

Csak a hegylakok.hu 4 balesetről számolt be, mindez 4 nap alatt történt. Kettőről biztosan tudni, hogy végzetes eset. Itt a jó idő, Sunshine & Hapiness, hát mindenki motorra ül. Nem volt hosszú, sem kemény a tél de még 2-3 hónap kihagyás is sok. Nem tudom, hogy a balesetek hogyan történtek, nem voltam ott. És hát a végén úgyis tökmindegy ki volt a hibás.
Balesetben-meghalt-egy-motoros-Zalaegerszeg-koezeleben-2

Tényleg nem tudom hogyan történtek az esetek, gyorshajtás volt-e vagy nem volt, nem is erről szól ez az írás. Inkább a megelőzésre koncentrálnék mert azt viszont tudom, hogy ha az ember körültekintően választja meg a sebességet akkor még van rá esély, hogy időben reagáljon. Az pedig, hogy hogyan reagál már más kérdés, leginkább képzettség függő. 

A rutin is sokat számít, de rutin lehet rossz is, rossz beidegződések formájában. Nem vagyunk Rossik, simán lehetnek rossz szokásaink és hát, ha reflexből rosszul nyúlok a motorhoz az nagy szívás, azt nagyon nehéz menteni. Ezeket a beidegződéseket egyedül nagyon nehéz javítani, egy jóféle vezetéstechnikai tréning viszont segíthet.

Tudom, drága meg miden, nincs arra idő, sőt olyat is szoktam hallani, hogy az kezdőknek való. Meg, hogy a tréning sem garancia a balesetmentességre, akkor minek az, csak pénzkidobás.
Nem garancia, mert nincs garancia és ez a lényeg.
Nem csak azt tanítják meg, hogy hogyan fékezz, kanyarodj vagy indulj el emelkedőn, hanem egy szemléletmódot is: Mindenki, minden közlekedő rád vadászik.
Persze nem szándékosan, de tény tény, hogy sokan nem ismerik a motorok dinamikáját és nem tudják felmérni mire képes = helyettük is figyelni kell.
Elnéz balra, senki nem jön. Elnéz jobbra, senki nem jön. Induláskor megint kitekint balra, hopp egy motoros, jajj telifék és megáll előtted. A legrosszabb amit tehet mert semerről nem tudod kikerülni, se balról, se jobbról, sehonnan. És

  1. amíg csúszó kerekekkel, lassulás közben mérlegelsz már bele is rohansz kikanyarodóba.
  2. lehet, hogy ha elmentél volna tréningre akkor megúszod. 
  3. lehet, hogy hiába mentél el, a fizika törvényeit nem tudod átírni. 

A lényeg a lehetőség. A kérdés, hogy megadod-e magadnak vagy sem. Megelégszel a mostani tudásoddal, hátha jó lesz vagy képzed magad, hogy csökkentsd a veszélyfaktort. Mindig van hová fejlődni, van egy szint ami már elég a biztonságos közlekedéshez, de mindig van tovább.

Emellett persze be kell öltözködni és gondoskodni a motor megfelelő műszaki állapotáról. Ekkor mondhatjuk megtettünk mindent. Baj esetén sovány vigasz, visuont kisebb a sansz a bajra.

Motorozni nagyon jó, de veszélyes.

Ui.: Ha sehogy nem akar összejönni a tréning: Egy kis gyakorlás egy parkolóban a felfestéseket kerülgetve vagy valamilyen placcon, bójákat helyettesítő pet-palackok közt szlalomozni is nagyon hasznos az első gurulás előtt. Társasággal pedig kifejezetten jó móka.

Forrás: Hegylakok.hu

blog comments powered by Disqus