Bemutatták a jövő Yamaha modelljeit a milánói EICMA motorkiállításon

Volt itt megújult WR 250 F és TMAX, emellett jön egy teljesen új modell, a YZF-R3. Volt még az MT-09 új túra változata, a Tracer és persze a bemutató végén jött a nagy durranás: az új YZF-R1 és pályaverziója, az R1M. 

Yamaha We néven tartotta meg sajtókonferenciáját a Yamaha, amin bemutattak egy rakás 2015-ben debütáló motort. Gavin Emmett, a MotoGP berkekben alaposan jártas figura konferálta az eseményt, nem kispályáztak. A végén még Rossi és Lorenzo is megjelent, ők hozták be az új R1-eket. Itt a teljes videó az eseményről, de ha nincs egy órád végignézni akkor sincs semmi gond, alább kikapkodtam a lényeget.

WR250F

2014-Yamaha-WR250F-EU-Racing-Blue-Action-003

Elsőnek a Yamaha kisköbcentis offroad modelljét hozták a színpadra, nem kisebb emberek mint a Yamaha Dakar Rally team versenyzői. Na nem azért mert olyan nehéz volt felmotorozni az emelvényre, hanem csak úgy.
A motor különlegessége, hogy a befecskendezés elölről jön a hengerbe, kipufogónyílás pedig hátrafelé néz. Így van ez amúgy a YZ250F és a YZ450F-nél is, ezek szerint bejött a húzás, amit a gép jobb súlyelosztásáért csináltak. Ezen kívül titán szelepeket kapott, és egy önindítót. Egyebek a videóban:

Itt pedig a Rightfully wrong (jogos rosszaság?) c. rövidke reklámfilm.

Az Amerikában meghirdetett 7900$ dollár magyarra fordítva elég busás 1.956.593 forintot jelent. Persze pocsék az árfolyam, de ez akkor is busás.

YZF-R3

6354905305092292202015-Yamaha-R3

Ezt a modellt a maga 320 köbcentijével átmenetnek szánják a YZF-125R és az R6 közé. 42 lóerőt tud, ezt 2 hengerből csikarták ki. 167 kilogramm lett, ez teljesen normál a 300 cc körüli sportos motoroknál, a 42 lóerő viszont veri a többi gépet. Ehhez képest nem lőttek túl a célon a 4990 dolláros árral, ez nagyjából 1.220.000 forint.

TMAX

Yamaha-TMAX-530-front-side

Az új Tmax csak így, új Tmax néven jön, kár is lenne változtatni rajta hiszen 14 év alatt több mint 200,000 darab kelt el. Sikerének titka, hogy nagyon jó átmenet a nagy motorok és a robogók közt, mindig is a két kategória legjobb tulajdonságait próbálták belegyúrni. Most állítólag szupersport verseny mérnököket állítottak rá a fejlesztésére. Az eredmény : 41 mm fordított teleszkóp, ABS, radiális féknyereg, új dizájn és kulcs nélküli “okos” indítórendszer. Rögtön 2 változat jön a TMAX-ból, az alap és a “special”. Utóbbi főleg optikai extrákkal. Az alap verzió kanadai árát sikerült megszereznem, mármint az infót az árról, nem az összeget sajnos, ami 10.499 CDN –  nagyjából 2.295.000 forint.

MT-09 Tracer

mt09

Ez itt tulajdonképpen az MT-09 túrásított változata. Ugyanaz a három hengeres 847 cc blokk hajtja 115 lóerővel és 87.5 newtonméterrel mint a sima MT-09-et. Az egész gép 210 kilogramm, szürke piros vagy kék színben. És mitől túrás? Hát a középsztendertől, a fedélzeti 12 voltos konnektortól, a táskáktól, a variálható menetstabilizátortól, az állítható szélvédőtől és kormánytól, és a 18 literes tanktól. Ez négy literrel több mint a normál MT-09-é. Állítólag több mint 290 kilométert megy el vele, legalábbis a Yamaha szerint. Ja, és az ABS alap. Mindez 7,899 angol fontba, vagyis ~3.144.000 forintba kerül.

És akkor jöjjön aminek jönnie kell:

YAMAHA YZF-R1

10708545_10152802071355349_2716068035721398793_o

Itt rögtön megjegyezném, hogy a sajtótájékoztatót nézve csak az R1 reklámfilmjének bemutatásakor esett le, hogy miért We néven fut az esemény. Yamaha We R1, azaz we are one, azaz egyek vagyunk a Yamahával. Erre épül az új R1 (vagy inkább mondhatnám R1-ek) egész marketingstratégiája. Eggyé válni a motorral, érezni annak minden rezdülését miközben feledhetetlen élményekkel ajándékoz meg a járgány.

Eme marketingdumával tökéletes összhangban a kilencszeres MotoGP világbajnok Valentino Rossi -miután begurult a színpadra az új R1-el- kifejetette, hogy bizony ő is részt vállalt a motor fejlesztésében a Yamaha felkérésére. Elmondta, hogy főleg az üléspozíción, a motor elején és az elektronikán dolgozott méghozzá úgy, hogy a gép kényelmes és jól vezethető legyen, sok és pontos visszajelzést adjon, az elektronika pedig segítsen, de ne vegyen el a vezetés élményéből.

10333376_10152682853848855_2956301155231175035_o

Mindezt megelőzően a Yamaha elnöke Mr. Hiroyuki Yanagi hosszas magyarázkodásba bonyolódott az R1-ről, mondandója lényege az volt, hogy egy csomó mindent átvettek a MotoGP-ben futó Yamaha M1-től. Biztos, hogy nem tétlenkedtek a mérnökök: a motort nem csak külsőleg, a dizájnt illetően újították meg úgy, hogy hasonlítson az M1-hez, de belül is. Ugyan maradt az 1000 cc-s sornégyes keresztsíkú főtengellyel rendelkező blokk, de fejlesztettek rajta, most már 200 lóerőt tud, a vezérlését pedig MotoGP technológia bonyolítja. 10 literes középre helyezett légbeömlőn kapja a levegőt, és gyorsváltó segít a zökkenőmentes gyorsításban és lassításban.

1504161_10152682862493855_176226927852787038_o

Mindezt egy alu deltabox vázba rakaták amihez egy szintén alumínium lengővillát biggyesztettek. A pilóta magnézium segédvázon ül, LCD monitort bámulhat a pirosnál, menet közben pedig teljes menetstabilizátor egykerógátlóval, kipörgésgátlóval és ABS-szel felszerelve segít uralni a gépet. Az egész motor menetkészen kevesebb mint 200 kilogramm. Ja, és KYB futóművel szerelik elől-hátul.

Kiderült az is, hogy a Yamaha még nem jön vissza  a Superbike világbajnokságra, de Josh Hayes megkapja az új R1-et, hogy az amerikai SBK-ban versenyezhessen vele.

2015-yamaha-yzf-r1-r1m-pics-69

És akkor az ember azt hinné, hogy vége a konferenciának, Gavin Emmett már majdnem elköszön amikor Hiroyuki Yanagi úr váratlanul közli, hogy van itt még ám valami. Ekkor Gavin Emmett úgy tett mintha meglepődne, aztán begurult a terembe Jorge Lorenzo egy másik új R1-el, ami elsőre csont ugyanúgy néz ki mint amivel Rossi jött. A színe más, és tüzetesebben megvizsgálva lengővillája is MotoGP-sebb. A neve:

YZF-R1M

2015-yamaha-yzf-r1-r1m-pics-53

Ez az R1 pályaverziója. Valamivel erősebb a blokkja  a sima R1-nél, de az igazán érdekes rész az elektronikus Öhlins verseny futómű, amit egy okostelefonos és/vagy tabletes alkalmazás segítségével lehet állítani. Vezeték nélkül természetesen. Mondom: mi van?! És nincs vége, ha ez nem lenne elég még közlik azt is, hogy van beépített GPS és adatrögzítő, az app-al pedig le lehet kérni az adatokat és a futóműállítás mellett a vezérlést is lehet piszkálni, térképeket feltölteni az ECU-be, meg ilyesmik. Kávét viszont nem főz az R1M. Kár, akkor biztos megvenném akármilyen devizahitalt kell is felvegyek. Így viszont buktak egy vásárlót.

Jut eszembe, a piszkos anyagiak:

  • YZF-R1: £15,500 ~ 6.170.000 forint
  • YZF-R1M: £20,000 ~7.960.000 forint

A konferencia után Gavin meginterjúztatta Rossit, a nézők kérdései alapján, amit a neten tehettek fel. Ez van az alábbi angol nyelvű videón, vannak vicces kérdések és válaszok is:

A cikknek itt vége, az EICMA-nak viszont nincs, nemsokára jövök a Honda 2015 sportgépével, az RC-213V-S-sel, a 1299-es, igen, ezerkettőszázkilencvenkilences Panigale-lal és a többiekkel. Pá!

Források: totalmotorcycle.com, youtube.com, yamaha-motor.eu, asphatrubber.com, motoblog.it, motorcyclistonline.com, motorcyclenews.com

Az említett árak tájékoztató jellegűek, amerikai, kanadai és angol árak szimplán, aktuális középárfolyamon forintra átszámítva.

blog comments powered by Disqus