Itt az új Horex: VR6 Cafe Racer 33 ltd

Mi áll a név mögött? 
A Horex egy német motorgyártó manufaktúra, a kis gyár Augsburgban található. A VR6 a hat 15°-os V elrendezésű hengerre utal, a Cafe Racer pedig a stílusra. Ltd (limited) 33, azaz összesen 33-at gyártanak belőle. A poén kedvéért 33,333 €, mai árfolyamon 10,403,345 HUF, mondjuk a mai árfolyam vacak. 300 Ft-os euróval számolva 100 Ft híján “csak” 10 millió.

030614-horex-vr6-cafe-racer-33-ltd-06-583x389.jpg

Mi kerül ennyibe? 
Az a 1218 cc blokk van a gépben ami az elődökben is, a VR6 Classicban és Roadsterben, amely hajtómű már önmagában is különleges hiszen a 6 henger 2 sorban csak 15°-os szöget zár be egymással amiket 3 vezérműtengely működtet 18 szeleppel úgy, hogy a minden hengerre jut egy 34 mm átmérőjű fojtószelep. Az jó nagy.

henger.JPG

Praktikus, erős és könnyű blokk ami tartalmazza a sor és a V motorok előnyeit, de nem ez dobja meg igazán az árat. Biztos nem ez, mert míg a Roadsterből 158 lovat préseltek ki, addig Cafe Racer ugyanilyen blokkjából a Classichoz hasonló 126-ot.
Igazából a váz is ugyanaz mint az elődökben, amit a szintén német LSL-el együttműködve csináltak. Érdekes megfigyelni, hogy kénytelenek voltak a hídvázat teljesen a blokk felett elvezetni, mert bár jól összepréselték a 6 hengert 2 sorba, de még így is elég széles a gép. Egyszerűen nincs oldalt több hely.

030614-horex-vr6-cafe-racer-33-ltd-f.jpg

Viszont az üléspozíció mégis teljesen más. Az új modell ülése keskenyebb és mélyebbre rakták, hogy a vezetőnek könnyebb legyen a súlypontját áthelyezni. Ezt segíti a hátrébb tolt lábtartó és a sportos kormány is.
Emellett teleaggatták LSL kiegészítőkkel és lecserélték a futóművet ami egyébként már a Roadsteren és a Classicon sem volt sz@r. Azokon még 48 mm-es WP teleszkóp volt elől és Sachs központi rugóstag hátul. A Cafe Raceren viszont 43 mm-es Öhlins van elől és TTX36 hátul, plusz egy 16 fokozatban állítható Öhlins kormánylengés csillapító.

horex-vr6-cafe-racer-33-limited-up-for-grabs-at-33333-photo-gallery_4.jpg

A fék maradt Brembo és az ABS is ugyanaz a Bosch 9MB mint a korábbi Horexeken.

Összegezve a válasz: A különleges blokk, a sportosság, a tuningolt futómű és a fasza dizájn az amiért ennyit kóstál. Meg persze az érzés, hogy 1/33 részben csak neked csinálták.

A német gyár által közzétett, igencsak részletes műszaki adathalmaz:

Alaptulajdonságok: 4 ütemű; 6 hengeres V elrendezésben, 15°-os hengerszögű; 18 szelepes, TOHC – (Triple Overhead Cramshaft) – 3 vezérműtengely

Hengerűrtartalom: 1218 cc

Furat / Löket: 68,2 mm / 55,4 mm

Sűrítési arány: 12,5 : 1

Max. teljesítmény: 126 LE (93 Kw) 8.500/min-nél

Max. forgatónyomaték: 120 Nm 7.000/min-nél

Legnagyobb sebesség: 250 Km/h (itt letilt az elektronika)

Hűtés: folyadékhűtés

Váltó: 6 fokozatú

Kuplung: Hidraulikusan működtetett, több tárcsás, olajfürdős kuplung

Szekunder hajtás: folyamatos szilárd kenésű lánc

Váz: Alumínium hídváz, acél kormányfej

Futómű elöl: 43mm átmérőjű, fordított Öhlins FGRT teleszkópvilla
Állíthatóság: előfeszítés, húzó és nyomócsillapítás
Rugóút elöl: 120 mm
Fék: két 320 mm átmérőjű Braking féktárcsa, radiális 4 dugattyús Brembo féknyergekkel

Futómű hátul: egyoldali lengőkar, Öhlins TTX 36 központi rugóstaggal
Állíthatóság: előfeszítés, húzó és nyomócsillapítás
Rugóút hátul: 120mm
Fék: 264 mm átmérőjű Galfer féktárcsa, 2 dugattyús Brembo féknyereggel

Villaszög / utánfutás:     24° / 93,98 mm

Kormány-elfordulás: 66°

Kerekek: könnyűfém küllős kerekek
Első: 3.50 x 17
Hátsó: 6.00 x 17

Gumi elöl: Pirelli Rosso Corsa 120/70 ZR 17
Gumi hátul: Pirelli Rosso Corsa 190/55 ZR 17

Tengelytávolság: 1.506 mm

Ülésmagasság: kb. 800 mm

Tanktérfogat: 14 L (ebből 4 L tartalék)

Tömeg: menetkészen, de nem megtankolva 249 kg.
Max. terhelhetőség: 450 kg.

Indítás: önindító

Asszisztencia:  Bosch 9MB ABS


Megjegyzés: Ahhoz képest, hogy milyen precíz műszaki leírást adtak ki, a szélességről nem tesznek említést és súlyméréshez nem tankolták meg a gépet. Szóval az az érzésem, hogy ez egy széles és nehéz gép.

Végezetül egy videó a blokkról és egy galéria a szépséges masináról. Meg kell hagyni, gyönyörű lett.

Források: Horex.com, blog.motorcycle.com, facebook.com

blog comments powered by Disqus