Kawasaki Ninja H2 – Azt hiszem kezdődik a kompresszoros sportmotor éra

Nagy bemutatóra készül a Kawasaki a szeptember 30-i INTERMOT nemzetközi motorkiállításon. A modell neve Ninja H2 lesz, és a Kawa titokzatos, apró infó-csepegtetős marketingstratégiája miatt csak találgatni lehet a megjelenő gép bármely paraméterét, na erre vállalkozom ebben a cikkben. 

1150298Ninja-H2-mesin780x390

Először is megosztanám Veletek azt az oldalt amin a Kawa pár naponta újabb és újabb videót közöl a motorról, de előre bocsátom, túl sokat itt nem lehet megtudni a jövevényről, csak azt, hogy lesz, és persze azt is, hogy csúcs lesz. Íme: www.ninja-h2.com. Ügyes marketing fogás, engem például egyre jobban érdekel, hogy mi a búbánat sül ki ebből. Éppen ezért alaposan beletúrtam az internetbe, és a következőkre jutottam:

Ami biztos

  1. A Kawasakinak 1972-ben volt már egy H2 nevű modellje, ami a maga idejében brutál egy gépnek számított. Lényegében ezzel alapozták meg a sportmotorok gyártását.
    1974-kawasaki-h2 (1)
    A Kawasaki H2 Mach IV egy 750 köbcentis, 3 hengeres, kétütemű, 74 lovas, 192 kilós gép volt. Minden 2.6 kilóra jutott egy lóerő. Mondom, ’72-ben ezzel odacsaptak. És ugye most ilyesmire készülnek.
  2. Ninja, tehát sportmotor lesz. 🙂
  3. Már tavaly bemutattak egy blokkot amin egy feltöltő is feltűnt.
    kawasaki-ninja-h2-supercharged-rilis-bulan-ini--brosis--9a00b8
    Minden jel szerint ez lesz a H2-ben, legalábbis minden létező forrás ezt írja sőt, maga gyár erősen nyomja a promóciós dumát arról, hogy mekkora nagy tapasztalatuk van mindenféle-fajta feltöltők fejlesztésben, legyen szó repülőről, hajóról vagy jet-ski-ről. Most, hogy turbó vagy kompresszor arról később, mindenesetre ha a sornégyet feltöltővel szerelik, akkor megint új korszakot nyitnak a sportmotorok történetében.

Spekulációk

Hány köbcentis lesz?

Saját magának egyetlen márka sem szeret konkurenciát csinálni, így szinte biztos, hogy nem egy új/másik 600-as, és nem is 1000-es gép jön. Ezek a modellek még elég frissek, ezért nem lenne logikus őket teljesen lecserélni sem. Esetleg valami olyan szóba jöhet, mint a Ducati Panigale-nak a Superlaggera, egy ilyen méregdrága, extra limitált verzió a 636-os vagy a ZX-10-es alapjain. Akkor viszont nem kerítenének az egésznek ekkora feneket, hiszen csak egy nagyon gazdagokból álló, nagyon szűk réteget céloznának vele. Szóval marad a Kawasakinál momentán nem létező 750 köbcentis géposztálya és a már kifutó ZZR 1400.

750 cm³

Az előző H2 is 750 ccm volt, igaz, az 3 hengeres. Viszont az a motor is új korszakot nyitott a Kawánál, akárcsak ez a feltöltős megoldás. Azért mekkora király lenne már: egy könnyű, 750 sportgép, ami a feltöltővel erőből hazavágja az ezreseket.

1400 cm³

Egy majd másfél literes feltöltős blokk számára nem is lehetne ellenfél még a Hayabusa sem. Nem kizárt, hogya ZZR 1400-at reformálják meg és ily módon alkotnak egy erőben verhetetlen csúcsgépet. Íme egy tervrajz /állítólag/ a H2-ről: 2014-09-kawasaki-ninja-h2-croquisEz olyan ZZR 1400-es inkább.

A feltöltő

Hallgasd csak! Ez a H2 hangja:

Hallod? Ordít és csicsereg ahogy írják, ordítás eddig is volt, a csicsergés az új. És minden jel szerint a kompresszor fogja hallatni azt. Aki tudja mi a kompresszor és mire jó, az a következő bekezdést át is ugorhatja.

A kompresszor vagy más nevén mechanikus feltöltő egy olyan berendezés, ami a motorblokk főtengelyével meghajtva növeli a levegő nyomását és csökkenti térfogatát.

2014-09-kawasaki-ninja-h2-croquis-compresseur

Piros = kompresszor, zöld = főtengely

Az égéstérbe így már sűrített levegő kerül a kompresszorból, ami több benzinnel nagyobbat robban, így növeli a teljesítményt, a fogyasztás rovására.

A Kawasaki nemrég regisztrálta az  Belső Piaci Harmonizációs Hivatalban az alábbi képeken látható feltöltő formájú terméket.

Miért kompresszor és nem turbófeltöltő?

A kompresszor nagy előnye a turbó ellenében, hogy azonnal reagál a gázadásra -ez a motorkerékpárnál fontos szempont már csak a kezelhetőség miatt is-, arról nem is beszélve, hogy már alacsony és közép fordulatszám-tartományban is teljesít, márpedig az utóbbi években ezt próbálták erősíteni. Viszont ellentétben a turbóval a kompresszor okoz némi mechanikai veszteséget a közvetlen összeköttetés miatt, ráadásul csak kisebb nyomást tud generálni. Talán éppen ezért nyomja a showdert a Kawa arról, hogy milyen nagy tapasztalatuk van feltöltő téren is, hiszen mindezt most kicsiben kell megcsinálniuk, hogy beférjen a motorba, de azért érezhető legyen az ereje is.

Egy szónak is száz a vége

Ha tippelnem kéne akkor az összegyűjtött infók alapján azt mondanám, hogy egy sornégyes 750-800 ccm-es kompresszoros sportmotor jön a Kawasakitól Ninja H2 néven. Legalábbis ennek örülnék a legjobban, ezt tesztelném a legszívesebben. Aztán lehet, hogy egy jet-ski lesz 😀

blog comments powered by Disqus