Könyöklés közúton, a legújabb tökösség mérce

A MotoGP egy állati jó dolog, lehetőséget és teret ad a technika fejlődésének, emberek millióit szórakoztatja hétvégéről hétvégére, de mint minden jóban, ebben is van valami rossz.

A negatívum amiről most szó van, az az, hogy egyes emberek mindenáron utánozni akarják kedvenc versenyzőjüket vagy a futamokon látottakat. Erről persze nem a MGP tehet, ez csak a létezésének következménye.

A legújabb vezetéstechnikai trend a gyorsasági élversenyzésben, hogy a versenyzők nem csak a térdükkel, de már a könyökékkel is súrolják az aszfaltot. Ez egészen egyszerűen azért van mert a testsúlyukat próbálják a lehető leglejjebb tenni a kanyarokban, hogy még több tapadást szerezzenek. Ilyenkor teljesen lelógnak a motorról, annyira, hogy a könyökük is leér. Ennek utánzására vannak már bátor jelentkezők, akik valóban nagyon ügyesek, mélyre döntik a motort és addig nyújtózkodnak amíg hozzá nem ér a könyökük az útesthez.

Azon kívül, hogy biztos nagyon élvezte, hogy sikerült, nem nagyon volt értelme.

  • Akinek ZX-10-es Kawája és Spidi szerkója van, annak fussa már pályázásra.

Közúton ilyen manővert bevállalni hatalmas állatság, mert brutál tempó kell hozzá és nagyon mélyre kell dönteni a gépet. Eberünk a fenti gif-en ilyen körülmények között kezdett el nyújtózkodni le a motorról, hogy végre valóra váljon az álma. Közúton, ahol mások is közlekednek.

A saját életével mindenki azt csinál amit akar, de közben gondolni kéne másokra, a többi közlekedőre is.

konyok

A hivatásos versenyzőknek rendelkezésükre áll:

  • prototípus vagy széria versenymotor amit egy sokfős stáb beállít az adott pályára.
  • slick gumi, azokból speciális, az adott pályára gyártott.
  • versenypálya tiszta, felgumizott, ezáltal tapadós útfelülettel.
  • légzsákos bőrruha könyékkoptatóval

Ezek birtokában a függőleges síktól több mint 60° mélyre döntik a motort, lelógnak a gépről és így könyökölnek.

10274282_788197837857335_1701965101654623796_n

 

marc-marquez-elbow-hrc

Szóval könyökléssel próbálkozni inkább versenypályán érdemes, ott kisebb a rizikó mert jobb a tapadás, és amúgy sem veszélyeztet másokat az ember.

???????

 

blog comments powered by Disqus