Premier: 2014 Hesketh 24

A brit márka hivatalosan is bemutatta a Hesketh 24-et, amivel az F1-es gyökerek előtt tisztelegnek, és amivel a Hesketh új korszakot nyit a márka motorgyártásának történetében.

A Hesketh eredetileg februárra tervezte a bemutatót, de a kis híján 2 literes V kettes mostanra lett kész. Mindössze 24 darab készül, de a vállalat azt állítja, hogy a 24 alapjaira építenek egy sorozatgyártott sport-túra modellt.

052114-hesketh-24-render

Tervrajzon a Hesketh 24. Mostanáig úgy tudtuk, hogy így fest majd.

061614-2014-hesketh-24-f

Végül ilyen lett. Átdolgozták a lengővillát és a faridomot. Kis dagi feneket kapott, de legalább egyedi.

A 24-et Paul Sleeman tervezte, ő volt az a fickó aki felvásárolta a Heskethet még 2010-ben. A motort egy léghűtéses, 1950 cm³ S&S® X-Wedge® erőforrás hajtja, amit a brit Harris Performance Engines tuning cég kicsit átszabott a motorhoz. A vevők 3 különböző erőforrás tuningból választhatnak, a legnagyobb teljesítmény 123 lóerő 6000 ford/percnél és -most figyelj- 196.6 Newtonméter 3000-es fordulatnál.

Hesketh-24-engine

A MotoBlognál szeretjük az egyedi megoldásokat a különböző motorokon, ilyen a 24-en is van. 6 gallon, azaz 22.7 liter benzin fér a tankba, pontosabban tankokba, merthogy 3 is van a motorban. Egy a megszokott helyen, egy az ülés alatt, és egy a blokk alatt. Kell is a sok üzemanyag a 2 literes blokkhoz, az biztos.

A külső tervezésekor a Hesketh 1975-ös 308 F1 autója inspirálta a mérnököket, az a kocsi, amivel James Hunt ’75-ben megnyerte a holland nagydíjat. A Rush (Hajsza a győzelemért) c. filmben is szerepelt a márka, ez nagy lökést adhat neki.

James_Hunt_with_Hesketh

Alapfelszereltség az Öhlins futómű, a Bernger fékrendszer, a BST szénszálas kerekek, a bőr üléshuzat és a Ducati Diaveléhez hasonló kulcsnélküli indítórendszer. Ahhoz, hogy a Hesketh 24 indítható legyen, a jeladónak 0.5 méteren belül kell lennie az ülés alatt található vevőegységhez képest.

5255

Az ára $59,400$ ami nagyjából 13.3 millió Huf.

blog comments powered by Disqus