Retro! Jöhet a 4hengeres, 4ütemű, 250cc-s Kawasaki (kémfotók)

Az indonéz TMC blog szerint a Kawasaki egy teljesítményorientált 250 köbcentis, négyhengeres blokkon dolgozik, amely állítását kémfotókkal is igazolja. Több érv is szól amellett, hogy ez a pletyka igaz, lássuk mik ezek. 

Először is, az ötlet nem új keletű, volt már ilyen motorja a Kawasakinak, a 4 ütemű, sornégyes, 45 lóerős Kawasaki Ninja ZXR-250, amit 1998-ig gyártottak. Aztán jött a nagy teljesítmény mánia, a ’90-es évek közepétől nem volt sportmotor a sportmotor 100 lóerő alatt, és nem fogytak a szalonokból a kisköbcentis sportgépek. Pedig milyen praktikus eszköz! Olcsó a fenntartása, nem fogyaszt sokat, pehelysúlyú és könnyű vezetni. 

Kawasaki ZXR250 95

Kawasaki Ninja ZXR-250 – 1998

Aztán hosszú idő elteltével 2008-ban beütött a gazdasági válság, világszerte előtérbe kerültek az olcsóbb motorok. A Kawasaki tudhatott valamit, elsőként ők újítottak a olcsóbb, kisköbcentis piacra, a 4ütemű, sor 2-es Ninja 250 R-rel. Nem meglepő, hogy legjobban a Délkelet-Ázsiában, főleg Indonéziában fogyott a modell, ahol a motorokra köbcenti alapján vetik ki az adót. Az asphaltrubber.com szerint ott 250-500cc-ig 60% az adókulcs a motorokra, 500cc felett pedig 75%.

Csatlakozott hát a Kawához -hogy csak néhányat említsek- a Honda az egyhengeres CBR250R-rel, a Suzuki a GW250 Inazumával, a KTM a kis Duke-kel, a Yamaha az R25-tel, közben a Kawasaki a kategória élharcosaként újított a Ninja 300-al, meg ők is csinálnak egyhengerest, bár azt lehet csak Ázsia piacra szánják,  most pedig azt hallani, hogy az új Ducati Scamblerből lesz majd 250-es és/vagy 350 is, de erről majd később egy másik cikkben, amikor lesznek megbízható infók.

Szóval aki tudott beszállt a kis kategóriába új motorokkal mert most újból fogy a szalonokból, tehát simán lehet, hogy a Kawasaki 1-2 éven belül megint újít, hogy ebben a géposztályban fenntartsa úttörő státuszát. Ehhez pont jó lenne a sornégyes megoldás, ilyen gép most nincs a piacon.

4Cyl_kawak2

Tudom, így a képek alapján ez a vasdarab bármi lehet, nem bizonyított, hogy 250-es, de a TMC-blogtól származó pletykák eddig rendre beigazolódtak.

4Cyl_kawak3 four-cylinder-kawasaki-indonesia

 

blog comments powered by Disqus